tiistai 6. marraskuuta 2012

Kysymyksiä ja vastauksia osa 3

Heippa!
Muistin eilen illalla juuri kun olin sammuttanut koneeni, että oon tyystin unohtanut vastata teidän kysymyksiinne. Niitä tuli sentään enemmän kuin kaksi, joten kehtaan tehdä niihin liittyen ihan oman postauksen. Tässä ensimmäinen osa.

Oli mukava huomata, ettei tullut liiemmin yhtään samanlaista kysymystä verrattaen edelliseen kysymyspostaukseen. Aiempiin kahteen voitte käydä kurkkaamassa täällä ja täällä.

Minä:
Jos olisit ollut poika, mitä nimivaihtoehtoja sulla ois ollu? Oliko Heidi ainoa vaihtoehto tytöistä?
Kysyin äitiltä, niin jos olisin ollutkin poika, mun nimeksi olisi tullut Antti tai Juho. 
Yksi vaihtoehto oli ennen Heidi, jonka isosisko onnistui kumoamaan. Anteeksi taas äiti. :D Äiti olisi halunnut kovasti mun nimeksi Hilla Talvikki. Kai mun lakan värinen hiustupsu oli osasyynä siihen. Nimi ei kuitenkaan kuulutettu kirkossa, sillä isosiskon mielestä sen mieleen tuli nimestä äitin kotipaikan lehmä, jonka nimi oli Hilla. Kiitos siis sulle Sanna siitä, kun pidit puoliani ollessasi seitsemän vuotias!!


Oletko rämäpää/sosiaalinen/kuuntelija/räiskyvä/holtiton/herkkä/romantikko?
Ehkä eniten mua kuvastaa näistä tuo kuuntelija ja herkkä. Sosiaalisuus on kasvanut viime vuosien aikana, mutta edelleen menen mieluummin kuoreeni ja omaan tilaan, jos talossa on paljon tuntemattomia ihmisiä. En ole romantiikan perään, tai sellasen ällötyksen että tuodaan kukkia,  kullitellaan toista ja lallallaa. Mutta jostain kumman syystä sellasia leffoja on eniten mun hyllyssä. :D


Mitä kadut? Ajatteletko jälkeepäin tekemisiäsi, että " miksi tein näin/miksi en"?
En nyt saa äkkiseltäni päähän mitään suurta, jota katuisin. Jokainen kokee virheensä ja niin pitääkin. Ihmistä ei voi pitää lopullisesti pilvenhattaroiden päällä leijuen, vaan koettava tää karu ja julma maa. Se kasvattaa ja opettaa. Tietenkin ajattelen ja melko usein sitä, miksi tein tai en tehnyt sitä. Alan helposti mamoilemaan ja sitten parin vuoden päästä siitä tietystä asiasta harmittelen miksen ottanut/tehnyt asiaa x.


Oletko ollut missään vaaratilanteessa/onnettomuudessa?
Olen meinannut tukehtua kolme-vuotiaana merkkariin(karkkiin). Naama on siinä vaiheessa mennyt ihan siniseksi, joten iskä on roikottanu mua pää alaspäin jaloista ja lyöny selkään. Tässä sitä sitten ollaan.

Oon myös meinannut hukkua. Olin ala-asteella ja soudettiin isosiskon kans meidän mökillä. Palattiin rantaan sillä siskolle tuli vessahätä. Hyppäsin rantaan tultaessamme pois kyydistä tarttuen veneessä olleeseen naruun, aikeissani vetää vene kunnolla rantaan. No, teinkin Sannalle jäynän ja juoksin naru kädessä ja vene perässä kävellen selkä kohti laiturin päätä. Yhtäkkiä laituri loppu ja tipuin järveen. Mulla ei olla siellä mitään hätää. :D Näen ja muistan vieläkin sen kun istuin veden pohjassa katsellen elämää vedenalla. Tovin päästä iskä juoksi laiturille ja nosti mut sieltä ylös.


Mitkä on sun parhaat luonteenpiirteet entä huonot?
Hyviä puolia.. ehkä se että haluan nähdä kaikissa hyvää ja oon peruskiltti ja ystävällinen ja oon aina valmis kuuntelemaan.
Huonoja puoli on varmasti useita, mutta tuokin on toisaalta huono, että haluan nähdä kaikissa hyvää ja olen tällöin sinisilmäinen kaikelle mitä mulle sanotaan. Tai no, kyllä mulla on joku tuola päässä joka sanoo mitä nyt ei ainakaan kannata suodattaa.  En myöskään luota itseeni hirveästi. Stressasin aina harjottelujen ensimmäisiä ja viimeisiä päiviä sekä näyttöpäiviä. Lataan itselleni niille päiville pessimisten asenteen, sillä jos mokaan niin se ei harmita. Kuitenkin se on täytsin turhaa ja uuvuttavaa, sillä kaikki menee aina hyvin. Ja on luonnollista mokata. :D En vain voi mennä täysin itsevarmana mihinkään. Mun ylpeys ei salli sellaista käyttäytymistä. Mulla on silloin vara kehittyä, jos oon pikkasen huono.


Mistä kehonosista pidät itsessäsi ja mistä et?
Jee, mun "lempi kysymys". Sanon pitäväni itsessäni polvista alaspäin, silmistä ja onko hiukset kehonosa? No, loput joita en sanonu niin ei tartte varmaankaan täsmentää?


Haluaisitko lapsia, jos haluaisit niin milloin?
Tää on vaikea kysymys. Oon vähän kahden vaiheilla. Pitemmän päälle haluaisin kaksi lasta. Sitten toisaalta mietien, etten halua yhtään lasta. Ei saa käsittää väärin. Rakastan lapsia ja mun kummityttöjä eniten. Jotenkin pelottaa se valtava vastuu ja suuri elämänmuutos. Uskon, että kun saisin lapseni käsivarsilleni häpeäsin sitä, mitä ennen ajattelinkaan ja olisin mielettömän onnellinen tästä pienestä ihmeestä.


3 asiaa, jotka haluaisit elämän aikana saavuttaa.
Pitempi aikainen haaveeni on ollut kirjoittaa resepti-kirja. Se sisältäisi luultavasti leivoksia ja kaikki olisi mun näkösiä ja seisoisin niiden takana 100 prosenttisesti. 
Tv-kokkikin on ollut haaveena, mutta ajanmyötä oon tullut vain entistä ujommaksi esilläolemiselle, vaikka en tiedä oonko koskaan ollut mikään linssilude. Mutta tän kuoppaan ja hautaan tähän ja nyt.

Tuntuu, että siihen ne haaveet loppuivat. Mulla ei ole mitään suunnitelmia, unelmia, jotka uskoisin toteutuvan. 

No tässä tulee yksi. Matkustan vähän ulkomailla, joten haluaisin ottaa tavaksi että kerran vuodessa-kahdessa kävisin ulkomailla. Haluan nähdä ja tutustua heidän maailmaansa, kulttuuriin, ruokaan, tapoihin ja imeä siitä kaikki irti.

Kolmas saavutettava asia onkin vaikeampi..
Heitetään tällainen tylsä kuin, että haluaisin tehdä työtä, jossa olen onnellinen, se on juuri sitä minua itseäni ja tehdä sitä niin pitkään kuin voin. Ja ehkä vaikuttaa jonkin sortin kehityksen sen alan saralla.


Random:
Omena, päärynä vai appelsiini?
Omena on kaikkein herkullisin. En tykkää appelsiinin niistä lihapaloista/nahoista. Jos syön kuitenkin appelsiinia, niin leikkaan sen puoleksi ja syön niitä sektoreita. Päärynää syön erittäin harvoin.


Yksi hyvä biisi?
Liian paha!  Kuuntelen musiikkia välillä tunneomaisesti. Välillä se menee sinne raskaampaa ja välillä hitaisiin pianonpimputuksiin. Joissakin on paljon dynamiikkaa ja vahvuutta. 
Oon suurkuluttanut paljon viime aikoina tiettyjä bändejä, kuten Morning parade, Keanea, Tim christensen and the damn crystals ja Mads Langer. Sanon vaikka Killswitch engage- The end of heartache. 


Lempi baari?
Rovaniemellä se on Tivoli eli Tinke. Oulussa käyn aika harvoin baareissa, mutta Apollo on ehkä kaikkein mielekkäin. Siellä ei ole liikaa tungosta, jos verrataan Kaarleen, jossa alkaa joka kerta ahdistaa eikä saa happea.
Hyvä kirja?
Luen erittäin harvoin kirjoja. Ja edellisestä on monta vuotta. Mutta se on jäänyt kaikkein parhaiten mieleeni. Kaksoset, Mary Higgins Clark. Siinä kaksostytöt ovat viettäneet juuri komivuotissyntymäpäiviään, kun heidät kidnapataan yöllä kodistaan. Alkaa sellainen etsintäkiihko, jossa tyttöjen telepaattinen yhteys voi olla ainoa yhteys antaa johtolankoja. Lunnaiden maksettua vain toinen tytöistä palautetaan ja viestissä lukee toisen tytön kuolleen vahingossa. Muistaakseni tällä taisi olla paha astma, eikä kidnappaajat uskaltaneet ottaa riskiä lähteä apteekkiin.

Tykkään siis lukea tällaisia mysteeri-kirjoja, samoin kuin seurata telkkarista samantapaisia tositapahtumiin tai fiktioon perustuvia sarjoja.


Muumien paras hahmo?
Ei yksi vain kaksi. Pikku Myy on ehdoton lemppari ja sitten Mörkö. Even kanssa me aina nauretaan sille miten se on niiiiin Nipsu kuin vain voi olla ja mie oon Myy. Ristiriitana siinä kyllä on se Myyn vahva persoona, joka sotii mun luonnetta, mutta ehkä se on se ulkonäkö. :D
Seuraatko politiikkaa?
En. Joskus mummulassa käydessäni telkkarista sattuu aina tulemaan eduskuntakyselytunti ja sitten me seurataan sitä riitelyä kolmestaan.

Äänestitkö presidentinvaaleissa?
Totta kai! Niissä äänestän aina!

Onko sulla veljiä?
Ei ole.

Lävistyksiä?
Vain yhdet korvareiät kummassakin korvassa. Vaikkakin oon unelmoinu jo parisen vuotta tragus-lävistystä!


Tatuointeja?
Yksi, nilkassa. Se on nilkkakoru, jonka sydän-riipuksessa lukee kummityttöni nimi, Elle.
(en sitten löytänyt yhtään karumpaa kuvaa..) Ja kyllä, haluan lisää! Kaks paikkaa on jo mietittynä miten otan!

1 kommentti:

  1. Ihana tuo tatska. Mullakin on nilkassa tatuointikoru :)

    VastaaPoista

Vapaamuotoiset, mutta asialliset viestit ovat tervetulleita tähän sarakkeeseen :)

Hey! You can leave love comments in this box. :)