torstai 27. syyskuuta 2012

Räpsyttimet


Mulla on luonnostaan todella vaaleat ripset ja kulmakarvat, johtuen siitä että olen punahiuksinen. Tai oikeastaan luonnollinen väri on hillan värinen. Että meninki sanomaan kamalimman marjan nimen , jonka mukaan mut meinattiin kastaa! Onneksi pelastuin enkä saanut nimekseni Hillaa. Nimihän sopii aivan kelletahansa muulle, muttei mulle.

Siitä päästäänkin siihen, että perjantai-iltana päätin värjätä kulmani ja ripseni. On jäänyt sanomatta, että värjäsin viimeksi kulmakarvani heinäkuussa enkä sen jälkeen ole lisännyt kulmakynällä niihin väriä. Mulla menee eniten aikaa kulmien piirtämiseen sekä silmien maalaamiseen. Toki värihän on kerennyt haalistua/kulua kulmilta, mutta en ole antanut sen haitata. Se on vähentänyt paljon aikaa peilin edessä seisomiselta, kun ei tarvitse laittaa kasvojen pohjustuksen lisäksi kun vain ripsaria, joskus luomiväriä.

Mun ripsien värjäys ei mennyt aivan putkeen, sillä se ei mennyt ihan tyveen asti. Lähinnä väriä tuli laitettua ripsen keskiosasta latvoihin ja luomille. :D Onneksi mulla oli rasvat levitettynä ettei se väri pinttynyt kiinni (luomille). Siinä oiski saanut samaan aikaan kestoluomivärit, hmh, sekin ois säästänyt mun aikaa aamuisin. :D:D

Maria tuli lauantaina laittamaan mulle ripsien pidennykset ja värjäsi uudelleen mun ripset, vaikkei tätä toimenpidettä suositellakaan samalle kerralle. Riski kuitenkin otettiin, hyvä niin.

Asetuin makaamaan hierontapöydälleni ja Maria aloitti ripsien värjäyksen. Se tehtyä alettiin laittamaan eripituisia ripsiä. Ripsien juuriin kiinnitetään siis eri pituisia ripsikuituja yksitellen erikoisliimalla. Ripsikuidut kiinnitetään niin, että niistä muodostuu mahdollisimman tasaisen kaareva ripsilinja, jossa ripset ovat hieman pidemmät ulkolaidalla ja lyhenevät sisänurkkaa kohti. Mun ripsiin laitettiin 7,9 ja 11 millisiä ripsiä.
Silmien alle laitettiin suojalaput, joilla peitettiin myös mun alaripset, jotta liima ei tartu iholle ja niihin ripsiin(ja sen jälkeen suljin silmäni). Ilman tätä toimenpidettä mulla ei ois varmaan auennu silmät enää sen jälkeen. Siinä makailin ja pientä nipistystä tuntiessani, eli liima taisi kiinnittyä kai mun... johonki? :D niin eiköhän mulla alkanut vuotaa silmä! Ei! Tätä ei saa tapahtua, sillä muuten ripsissä ollut liima ei kuivu eikä tällöin pysy kiinni. Muutaman kerran silmä alkoi jälleen vuotaa ja taas kuivailtiin. Onneksi homma alkoi olla loppuvaiheilla ja Maria päästi mut tuskista.

Tykkään hirmuisesti lopputuloksesta! Ripset ovat kaarevat ja luonnollisen, mutta sopivat pitkät. Ei sovittu vielä seuraavaa huoltoaikaa, mutta luultavasti mikäli nämä pysyvät ja nämä istuvat mun silmiin ilman haittatekijöitä, niin näemme 3-4 viikon päästä. Mutta voin aion harkita vakavasti näiden pitämistä! Onko ihanampaa, kun on heti aamusta ihmisen näköinen? Ripset ja kulmat- done!

Image and video hosting by TinyPic


Mullapa ei tuu tässä muuta mieleen, mutta mitä te tykkäätte?
Onko siellä muita räpsyttelijöitä?
Kokemukset, haitat (muu kuin rahanmeno), kaikki tervetulleita kommenttilaatikkoon!

18 kommenttia:

  1. Aaa, ihanat! Todella hyvin sopii sinullekin. :)

    Tahtoo myös!

    <3 IS

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos isosisko <3 Suosittelen kyllä sullekin!

      Poista
  2. Noi pidennykset on kyllä niin hyvän näköset, että oon jo alkanu itekkin vakavissani miettiä pitäiskö sortua...:D Näyttää tosi hyvälle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti kannatan sortumista! Siehän voit pyytää pukinpussin lahjakorttia tai sponssausta, jos kammoksuttaa itse maksaa. ;)

      Poista
  3. jee! hyvät on :) teillä on kyllä even kans iha erimuotoset silmät :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitos! <3 Hahah! Niin meillä taitaa olla. :)

      Poista
  4. Ei vitsit kaipaan kyllä koko ajan enemmän ja enemmän omia ripsipidennyksiä, mutta rahanmeno on kyllä itselle se suurin syy miksen niitä pidä :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se kaiken muun keskellä pistää itseensä niinkin iso summma kuukaudessa. :/

      Poista
  5. Ei hitto miten kaunis oot! Ripsienpidennykset kyllä muuttaa tosi paljon ja haluaisin itekkin sellaset :) Harmi vaan että taidan olla vähän liian pihi maksaan 120 hyvistä pidennyksistä enkä uskalla mennä hirveen halpoihin paikkoihin jos ne vaikka turmelee mun ripset :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihana Nuppu! <3 Mulla ystävä on kerennyt tähän väliin käydä eri paikoissa huolloissa ja löytänyt kaksi hyvää paikkaa, muut on ollu vähän pettymyksiä. Joko hinnan, laadun tai tekijän seurauksena.

      Poista
  6. Tosi kauniin näköset! :)

    VastaaPoista
  7. Oot oikea kaunotar! Toi punainen tukka sopii sulle ihan mielettömän hyvin! Mulla on pidennykset ollut (pienillä tauoilla) melkein kaksi vuotta ja en osaa enää olla ilman. Nopeuttaa arkea ja tekee tylsemmästäkin meikistä näyttävän. :) ihanaa syksyä!

    -Sanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi mahoton! Kiitos kauniista palautteesta. Se on kyllä totta että nopeuttaa ihan mielettömästi kun periaatteesta naama on jo puoleksi valmiina ripsien ansiosta. Oikein väriloisteista syksyä sinullekin. :)

      Poista
  8. Ihanat ! pitäisköhän ottaa itellekkin.. Paljonko noi suurinpiirtei maksaa? (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei niistä haittaakaan ole. :) Riippuu paikasta missä ottaa, mutta aikalailla aloitus on 100€ paikkeilla ja huolto siitä huokeampaa, 50-80€.

      Poista
  9. Mäkin kaipaan mun ripsipidennyksiä, en vaan tiedä mihin menisin ne ottamaan kun oon kuullu ristiriitasia mielipiteitä monista paikoista... Kaipa se on vaan itse kokeiltava ja jos ei oo tyytyväinen niin vaihtaa paikkaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siitä oonki kuullu, että toiset tykkää juuri siitä mistä toinen ja sitten on niitä harvoja paikkoaja, jotka onnistuvat luomaan hyvän ensivaikutelman ekan käynnin jälkeen. Mutta sama juttu se on vähän kuin kävisi kampaajalla.

      Poista

Vapaamuotoiset, mutta asialliset viestit ovat tervetulleita tähän sarakkeeseen :)

Hey! You can leave love comments in this box. :)