keskiviikko 18. heinäkuuta 2012

Junamatka Oulu-Tampere-Turku

Tiistaina kello pimputti täydellä teholla 5:08 ja siinä vaiheessa olis tehny mieli jatkaa ennemmin unta kuin alkaa valmistautumaan lähtöön. Neljän ja puolen tunnin yöunet takana ja let's mennään!  Kuudelta lähdin kävelemään asemalle kassi ja käsilaukku olalla. Ei tuntunut yhtään että kello oli niin vähän vasta, sillä ainolan puiston alku oli niin auringon säteiden voimaa täynnä, joten niistä sain energiaa jaksaa kävellä. Ja ihme kyllä, koko kylä oli todellla hiljainen. :D

 Ehdin vähän aikaa istahtaa ja hengähtää aseman odotussalissa, jonka jälkeen kipitin vaunuuni. Muutamat torkut sain otettua ja eikä aikaakaan kun "seuraavana, Tampere"- kuulutus tuli ja näin Lenun mua oottamassa asemalla!

Leena teki mulle pikaisen Tampere opastuskierroksen vieden mut syömään thai Laos- ravintolaan buffet-lounaalle. Vatsat ähkyinä jatkettiin matkaa sateenvarjon alla kaupoille. Meillä oli neljä tuntia aikaa tehdä kaikkea ennen kuin mun matka jatkuis Turkuun. 


Stadium ja Cubus vei molempien visakortteja ja sen jälkeen päätettiinkin, että mihin tahansa liikkeeseen mennään, niin sieltä ei osteta mitään ja niin se sopimus pitikin. Käytiin ennen junalle menoa istumassa Picnikin ulkoterassilla. 
 Ostaisko nää housut? On ne kyllä niin ihanan väriset ^^,




Olin niin lahjakkaasti saanut Oulu-Tampere matkalla kulutettua mun akkua pyörien netissä ja kuunnellen musiikkia, että mun oli pakko käydä aseman lipunmyynnissä tulostamassa mun kännykässä oleva lippu paperiversioon. Junaan päästyäni ilmoitin isosiskolle, että akkua jäljellä 2% adios. Nukuin koko kaksi tuntia ja herättyäni koitin kattoa järkkäristä kelloa. No luulin että viime su kellon aikaa siirrettyäni se olisi tallentunut, mutta eipä ollukkaan, vaan oli tunnin jäljessä. Kello näytti 16.51 ja mietin että nukuinko vain tunnin mutta onneksi en jatkanut unia, sillä mun silmiin alkoi osua tuttuja maisemia ja aloin miettiä että missähän me ollaan. Mitään kuulutuksia ei tullut koko matkalla joten aika arpapeliä oli otaksua koska tullaan Turkuun. Onneksi kuulin yhen miehen sanovan puhelimeen Tampereelta lähtiessämme, että hän jää Turkuun ja jatkaa sieltä Saloon. Joten kun tosiaan pysähdyttiin Turkuun meinasin kysyä että mitä kello on ja missä me ollaan, mutta olin hiljaa. Mies alkoi tehdä lähtöä, joten aloin panikoida että ollaanko mei oikeesti perillä! Näin onneksi Sannan kuikuilevan asemalaiturilla mua, joten vissiin se täytyy äkkiä lähteä! Sanna sanoi, että jos mua ei ois alaknu kuuluun niin se ois rampannu läpi nelos vaunun ja ettiny mut käsiin. :D 
Miten tärkeä se puhelin onkaan! Koitin ladata sitä Tampereelle mennessä, mutta töpseli ei menny pistorasian sisään. :/

Perille kuitenkin selvittiin ehjin nahoin ja tiistai-ilta olikin pelkkää aktiviittejä täynnä, mutta niistä lisää huomenna!
On pieni opettelu vajaan vuoden tauon jälkeen kirjoittaa tekstejä Macbookilla. Voitteko uskoa että oon monen monta tuntia( 12 saakka) koittanu taistella kuvien kanssa! Tämä kun kääntää pystymuodossa otetut kuvat oikein päin, joten kun oikeasti ne on vielä vinossa niin kivasti saa kääntää niitä ja ladata uudelleen kun ne on vieläki ihan vinksin vonksin. Enkä halua tallentaa kuvia kameralta koneelle, joten lähetin puhelimella otetut omaan sähköpostiin.. Sähköpostiin lähettämisessä meni tuhottomasti aikaa, joten siinä välissä vedettiin Sannan kans tänäänkin treeniä:D
Lasken kymmeneen enkä aio menettää hermoja.
Mukavaa tiistai-iltaa! :)

2 kommenttia:

  1. wäyh, lisää tekstii matkailusta absolutely! 8)

    VastaaPoista
  2. lisää tekstii tämmösist matkailuista ja siitä mitä on oppinu ja kokenu, absolutely ! 8)

    VastaaPoista

Vapaamuotoiset, mutta asialliset viestit ovat tervetulleita tähän sarakkeeseen :)

Hey! You can leave love comments in this box. :)