perjantai 9. maaliskuuta 2012

Unelmointia

..Nimittäin Ullan Unelma -puodissa!

Siitä onkin pari vuotta aikaa, kun lisäilin mun joululahjalistaan Ullan Unelma-sivuilta muffinssitelineen ja pursotinpussin+tyllat. No, ne on tullut hankittua kuitenkin muuta kautta. Nyt mulla on oikea aikomus tilata kyseiseltä sivulta jotain ja se jotain liittyy mun tulevaan synttärikakkuun! Löysin yhden blogin kautta mielettömän siistin kakun ja sen toteuttamiseen tarvin vähän erikoisempia materiaaleja! Kyseistä kakkuvuokaa ei sivustolla ollut, mutta läheltä liippas. Ken arvaa millaista kakku kaavailen pienessä päässäni?

Sivustolta löysin:


Oon aina halunnut saada kakkuihin vähän enemmän väriä ja asennetta. Voin myöntää että viime kesänä tehdessäni kuumaakin kuumemman ( tai niin ainakin oli tarkoitus) bikikakun Veera-vaimolleni hänen synttäreidein sekä 3 kk reissun paluun kunniaksi, yritin värjätä marsipaania nestemäisillä elintarvikeväreilläni.. Se oli niin ruma kakku etten koskaan laittanu siitä kuvaa tänne. Onneksi sekin kuva tuli otettua pokkarilla, joten laatu oli yhtä kuraa kuin kakku. Jos jotain positiivistä haetaan, niin hyvältä se kakku kuitenkin maistui! :D

marsipaanin tai sokerimassan kuviokaulintaan. Tulee hienoja koristeita kakkuihin!


ensikosketukseen pääsin tähän härveliin ollessani työharjoittelussa teatterin ravintolassa ja tehdessäni creme bruleita. Mun täytyy vielä hankkia niitä "kohokas"-kippoja, jotta voin ensin tehdä ne bruleet ja sitten ottaa tän laitteen käyttöön viimeistelläkseni ne.


Nämä on pakko saada! Muistelin että mulla on jossakin kalvo"paperia", jota oon aatellu käyttäväni koristelessani kakun reunat suklaakuvioilla. Helpommalla pääsen kun hommaan oikeat välineet enkä itse ala leikkaamaan kavosta suht suoraa kaistaletta.



kakut ja muut leivokset saisivat kauniin viimesen silaukset suihkautettuani spraytä niiden päälle.


Ei aivan se mitä hain, mutta... ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Vapaamuotoiset, mutta asialliset viestit ovat tervetulleita tähän sarakkeeseen :)

Hey! You can leave love comments in this box. :)