keskiviikko 7. joulukuuta 2011

Ruokaisammat joululahjat

Arvostan suuresti itsetehtyjä lahjoja. Tykkään tällöin myös itse niitä antaa. Aiempina jouluna olen antanut itsetehtyjä pyyhkeitä, kännykkä- sekä mp3-soittimen pussukoita sekä teelipunalustoja.

Tänä vuonna voisi kokeilla käsitöiden lisäksi myös jotain ruokaisampaa. Tässä esimerkkejä, jotka ovat oivia lahjaidoita.



Saippuaa

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Suklaafudge- ja tryffelit

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Leipää

Image and video hosting by TinyPic

Piparit
Image and video hosting by TinyPic


Näitä makeita kun laittaa lasipurkkiin kauniin nauhan kera, ei lahja voisi herkullisemmalta näyttää!
Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic



Minkälaisia joululahja-ideoita siellä olisi mielessä?

7 kommenttia:

  1. Mä oon tehnyt monena jouluna mun isälle herkkukorin ym.. Oon laittanut sinne mm. omenoita, taateleita, gluteenittomia keksejä, kahvia ja teetä ym.. Yksi vuosi mun äiti teki gluteenitonta leipää ja vein sitten sen meidän isälle.

    Mun mummo teki mulle joskus kahvipusseista pannunalusen joka on ollut ihan tosi kovassa käytössä. Nyt löysin vastaavan kirpparilta ja päätin sen ostaa. Paketoin sen miehelle lahjaksi ;). Voisihan sellaisia kokeilla itsekin tehdä. Mun mielestä se on tosi kätevä.

    VastaaPoista
  2. Voi tuo herkkukori kuulostaa todella herkulliselta! Eikö tuo pannunalunenkaan kuulosta yhtään huonolta idealta. :)

    VastaaPoista
  3. Mä bongasin tuolta Rokkirekistä kanssa ton tryffeli ohjeen ja niitä meinasin tehdä :)
    Lisäks aattelin Rocky Road -nameja ja ehkä vielä jotain muuta, ja koota niistä semmosen herkkulahjan annettavaksi!
    Onko sulla jotain hyväks todettua fudge ohjetta? Muistan joskus muutamia vuosia sitten tehneeni niitä, huonolla menestyksellä.. :D

    VastaaPoista
  4. Ihania!<3 Ihan superi joululahjaidea, haluisin tehdä jonkun tuollaisen yllärin vaikka siskolle! Silti todennäköisesti se mitä saisin aikaiseksi olisi pikimustia palaneita kökkäreitä :( Ihanaa joulunodotusta sulle Heidi<3

    VastaaPoista
  5. Minttu:
    Jep, sieltä samasta blogista mieki tuon ohjeen nappasin. :) Rocky road on käyny myös mielessä! On varmasti tosi makeaa. Mulla ei kyllä ole mitään fudge ohjetta, mutta katellaanpa ja kokeillaan. Jos havaitsen ohjeen hyväksi, niin julkaisen sen tällä. :)

    VastaaPoista
  6. Susanna Aleksandra:
    No otetaanpas hieman positiivisempi asenne siellä hei! :) Ihanaa joulunodotusta sinullekin! :) <3

    VastaaPoista
  7. hei tosi kivoja lahjaideoita! laitahan reseptit sitten jakoon! :)

    VastaaPoista

Vapaamuotoiset, mutta asialliset viestit ovat tervetulleita tähän sarakkeeseen :)

Hey! You can leave love comments in this box. :)