maanantai 7. marraskuuta 2011

Basic day

Mistäs sitä aloittaisi kun kameraan on kertynyt niin paljon kuvia ja entiset postaustoiveetkin niin sanotusti kasaantuvat?  Järkevintä on edetä aikajärjestyksessä sekoittaen väliin reaaliaikaisiakin kuulumisia.
Luvassa siis tämän päivän jonkin sortin näköistä asua, jota kukaan ei huomannu, sillä koulu alkoi tänään lomaan jälkeen keittiöllä sekä maanantai päivän fiilistelyä.


Selvisin klo 5.30 herätyksestä hienosto 5½ tunnin unien jälkeen ja selkiydyin kouluun seitsemäksi. Melkoinen päivä oli, kun yhtäkkiä syöjiä tulikin 20 henkeä lisää, eikä meitä oltu infottu asiasta. Kolme henkeä jäi ilman ns. normiruokaa, mutta onneksi he saivat erityisruokavaliopuolelta pastaa tomaattikastikkeessa. Oltiin Terhin kans tänään vastuupuolella pääruoasta, joka oli niin hyvää (kananrintaa kurkumakastikkeella, riisiä ja papuja). Huomenna menee toivottavasti vähän paremmin.

Image and video hosting by TinyPic

Mulla oli joskus, viisi vuotta sitten, omasta tahdosta hammasraudat sillä kulmahampaani iskeytyivät välillä ikävästi kieleeni kun purin kieltä vahingossa tms. Ne ei olleet onneksi kuin jonku puolivuotta ja sen jälkeen hampaiden taakse jätettiin se kisko/kaari. Eilen mulla sitten rapsahti kaaren toinen pää irti kulmahampaasta ja tunsin inhottavaa metallin makua suussa sekä vaikeutta purra hampaita yhteen, puhumattakaan syömisestä. Pelkäsin että se irtoava osio vielä katkeaa ja nielaisen pienen metallipalan liimapaikkoineen ja se viiltää mun kurkkuun haavan.
No tänään keittiöllä sitä kiskoa värkkäillessäni kielellä se katkesi ja toisaalta tunsin suurta helpostusta kun en tuntenut suussa enää mitään ylimääräistä.
Sain jo huomiselle hammaslääkäriajan, toivon mukaan mulle uusitaan uusi kaari. Se hyvä puoli siinä olisi että kulmahampaat suoristuisivat, sillä myönnän rehellisesti että kun täytin 18 ja raudat poistettiin, en ole käynyt hammaslääkärissä. Joten kaari on suussa hieman niin sanotusti löystynyt, joten kulmahampaat ovat kääntyneet vähän siihen suuntaan jossa olin ennen oikomista.
En tiedä miksi olen ollut niin laiska ja saamaton, sillä olin aiemmin himo hammaslääkärissä kävijä ja rakastin kaikkia toimenpiteitä ,joita mulle tehtiin. Ala-asteikäisenä hoitaja kuitenkin kehoitti, että vaikka rakastinkin poraamista niin pesisin kuitenkin hampaani. :D
Saa nähdä mikä fiilis on huomisen hamppilääkärikäynnin jälkeen.


Image and video hosting by TinyPic
Pipo/Veeran
Takki/Only
Putkikaulahuivi/siskon anopin tekemä



Image and video hosting by TinyPic
Pusero/Esprit
Valkoinen toppi /Only
Farkut ja sukat/H&M


Tänään oli ihana ihana maanantai, sillä nimeämäni Naisten maanantaipäivä oli taas. Nautittiin kämppiksen kanssa mun tekemiä kevätkääryleitä, (jotka muuten tein muutama kuukausi sitten pakasteeseen käyttövalmiiksi. Oon unohtanu laittaa tänne niiden ohjeen, hmph!) ja avasin viimeinkin kesätöistä saamani valkoviinipullon. Nautittiin lasilliset hyvien ohjelmien pyöriessä telkkarissa. Nyt on hyvä lähteä unille ja valmistautua henkisesti huomiseen päivään.
Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

4 kommenttia:

  1. Oi nami kevätkääryleitä!:-) Ohjetta vaan kehiin, olis kiva kokeilla noita joskus itse tehtynä! Tähän asti kun oon ostanut aina kääryleet pakasteesta.

    ♥ Anniina

    VastaaPoista
  2. No kiva kuulla! Miepä koitan kaivella sen ohjeen laatikosta muiden reseptien seasta, niin pääset kokeileen kotonaki kääryleiden tekoa! :)

    VastaaPoista
  3. fiksu tyttö ku käyttää heijastinta. ;)

    VastaaPoista

Vapaamuotoiset, mutta asialliset viestit ovat tervetulleita tähän sarakkeeseen :)

Hey! You can leave love comments in this box. :)