perjantai 29. heinäkuuta 2011

@ Turku

Here I am! Reilu vuorokausi on takana päin ja paljon siihen mahtuikin säpinää! Josko aloitettaisiin mun lähtöpäivästä, Roger? (pitkä teksti tulossa.)
Image and video hosting by TinyPic

Vaimoni/kämppikseni/ystäväni kävi nimppari-kaakulla ja aikoi hakea Hapitsulta lavallisen Kaktus-Lime siiberiä! Oi mikä mua odottaakaan kotona kun tää reissu on ohi! Mummelit ja pappelit sekä kummitäti perheineen kävivät kylässä myös. Pian olikin aika hypätä junaan ja siitä alkoikin uskomaton seikkailu! Viereisen hytän mieshenkilö katseli kauniita Muurolan maisemia siinä käytävällä, kun heitin matkalaukkuni hyttääni ja konduktööri tarkisti lippuni ilmoittaen ettei muita ole tulossa mulle matkaseuraksi. Tästäpä viereinen mieshenkilö otti onkeensa, kun juuri sillä hetkellä ovea vetäistessäni kiinni alkoi hän jutella ja siinä turistiinkin sitten 20 minuuttia. Poistuin "huoneesi" puolittaisen tekosyyn alla, että minun täytyy alkaa soittaa isosiskolleni, että olen ehtinyt junaan. Mies siinä kiitti juttuseurasta ja sanoi meidän tapaavaan vielä.. Hieman hämmennyin miten 40-50 -vuotias tuollaista sanoi, silkkaa kohteliaisuutta otaksuin. Soitin kuitenkin siskolleni arvioiden, että mies kuuntelee soitanko oikeasti sen puhelun..

Image and video hosting by TinyPic

Aika kului ja tunsin itseni väsyneeksi jo klo 22 aikaan. Olin juuri nukahtanut, kun oveeni koputetaan. Mietin hetken "mikä maa, mikä valuutta?"-kysymystä kunnes ajattelin että nyt sieltä tuleekin varmasti joku matkustaja, joka on ostanut paikan väliltä. Mutta ei! Siinä seisoo se 40-50-v. äijä hieman ravintolavaunusta rohkaisua hakenut ja hoiperrellen nojaten oviseinään kysyen sisuspastillia jauhaten ja hönkien: " Heei.. Mminnä ajattelinn, etttä oltaisssko me vvielä voitu jutellla?" Tunsin sanat sisälläni "awkward,awkward!" Mulla oli reilua pitempi toobitoppi, joka peitti kaikki kriittiset paikat ja näin kuinka tämä äijä katsoi mua päästä varpaisiin jatkaen: " Sssshhhie olet niin mukava, haussska ja khhaaunis, että oiiss mukava jatkaa juttelemista." Sanoin kohteliaasti, että valitettavasti tunnen itseni niin väsyneeksi, että mielelläni menisin nukkumaan ja itseasiassa olin jo nukkumassa. Mies epäili ja kysyi sen seitsemänsataa kertaa "Oikeastikko? No, eihhän ssshille sitten mahda mitään..mutta ihanko oikeassshhti?" Toivottelin hyvää yötä ja tartuin ovenkahvasta kiinni, sanoen että kyllä, olen laittamassa nukkumaan. Mutta sittenkin vielä tämä mies kysyy: "Oikeassti? Selevä, hyvää yötä." ja poistuu hieman hymyillen mutta pettyen. HUH! Soitin sitten siskoille ja vaimolle ja kaikki sanoivat ettei kannata avata enää ovea. Avaatkoon konnari oven, jos sieltä tulee matkustaja hyttään.

Image and video hosting by TinyPic

Torstai aamuna 7.50 saavuin Turkuun ja tiesin joutuvani vielä näkemään tämän miehen- ja minähän näin!! Sanoin huomenta ja hän vastasi samoin lisäten, että ollaan saavuttu Turkuun. Vastasin, että viimeinkin ja vedin vetomatkalaukkuni käytävää pitkin ovea kohti. Autoin edessäni seisovan mummon laukun ulos junasta ja lähdin kävelemään parkkipaikalle vetäen laukkuani.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

"Kotiin" päästyämme käytiin kaupoissa, jonka jälkeen Jukka teki drinkit ja pääsin leipomaan. Mutta eilispäivästä tarkemmin lisää myöhemmin. :)

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Onko mulla täällä kohtalontovereita, joita ois samantapaiset mies-/naishenkilöt ahdistelleet?

3 kommenttia:

Vapaamuotoiset, mutta asialliset viestit ovat tervetulleita tähän sarakkeeseen :)

Hey! You can leave love comments in this box. :)