lauantai 9. heinäkuuta 2011

Isoisoäidin tärkeä kosketus

Vaihtoehto-otsikkoina oli "Uskotko kummituksiin?" ja "Kulje rohkeasti omaa tietäsi".
Periaatteessa tämä teksti käsittelee kumpaakiin, joten lukija saa päättää kummanko valitsee. Tosin tekstiä kirjottaessani en päätynyt kumpaankaan.

Itse asiaan. Uskon henkimaailmaan/yliluonnollisiin asioihin, realistisessa mielessä. Tässä tullaan taas siihen, että missä se realistinen raja menee..Uskon horoskooppeihin (vaikkeikaan oman merkkini kuvaus täsmää itseeni, mutta ne päivittäiset/viikkoiset/kuukauden horoskoopit mätsää muhun yleensä täysin), Tarot-kortteihin, kummituksiin/enkeleihin ja joskus tunnen omaavani kuudennen aistin. Sitten on niitä naurettavia luuloja, kuten yksi niistä se, etten voi roikottaa jalkojani tai kättä yli sängynlaidan, sillä luulen alienin nappaavan mut!! Tää on ollu pienestä pitäen, enkä löydä selitystä harhaluulolleni. Naurettavaa.

Viime viikon perjantai oli kiintoisa päivä. Juuri sillä hetkellä kun tein töissä salaatti-annoksia, luulin jonkun muurahaisen tai vastaavan käveleän vasemmalla hartiallani. Pyyhkäisin välittömästi hartiaani, mutta ei siinä mitään ollu. Sama toistui kymmenen kertaa, välillä sellainen ns. vilunväre ulottui lapaluulle,hartialle ja olkapäälle. Hämmästelin kummaa kutitusta jopa työkavereilleni ja työnantajilleni. Vastaus oli, Linnea. Kummitus kahvilassa. Mitä tällä Linnealla mahtoi olla mulle asiaa?
Image and video hosting by TinyPic

Töistä päästyäni kotiin, soitin illalla yhdelle tädeistäni. Kerroin tapahtuneesta ja sanoin tämän kosketuksen tuntuvan myös kotona, muttei niin voimakkaana kuin töissä. Pyysin häntä katsomaan minulle Tarot-korteista (menneisyys,nykyisyys ja tulevaisuus -kohdat). Kortit olivat hyvät, vaikkakin hämmentävät. Nykyhetkellä minun kuuluisi olla juuri sellainen kuin olen ja jatkaa kulkemaani polkua. Omasta mielestäni olen aina sellainen kuin olen ja etenkään töissä en vedä mitään roolia tai mielistele ketään. Hassua oli, että viime Rovaniemen reissullani Even kanssa käytiin hakemassa ruoka Kiinalaisesta ravintolasta ja ostaessani yhden onnenkeksin, teksti käski pysyä kulkemallani polulla.
Tuumailtiin ja tuumailtiin tädin kanssa näitä lauseita. Tulimme siihen tulokseen, että ehkä olen töissä täysin omaitseni ja olen oikealla alalla tehden sitä mistä tykkään ja rakastan.Olen löytänyt oman ammattini.
Image and video hosting by TinyPic

Minun piti kuitenkin kysyä vielä että kuka tämä koskettaja on, sillä se ei voinut olla työpaikan haamu, koska ne eivät vaella. Nukkumaan mennessä kävin läpi kuolleita sukulaisiani, kysyen oletko se sinä ....? Ensimmäisen isoisomummini kohdalla sydämeni alkoi takoa tuhatta ja kosketus vain levsi, hui! Yiritin tasata hengitykseni ja siirryin seuraaviin henkilöihin. Kenenkään näiden henkilöiden kysyntä ei vastannut ensimmäiseen reaktioon.

Seuraavana päivänä soitin puhelun jälleen tädilleni ja kerroin kuka minua olikaan edellispäivänä sekä uutena soittopäivänä koskettanut. Pohdittiin taas ja täti tuli siihen tulokseen, että ehkä isoisomummi halusi muistuttaa minua, siitä että olen oikeassa paikassa tällä hetkellä tehden juuri oikeita asioita.

On kuitenkin tärkeää muista olla sellainen kuin on arvostaa itseään sellaisenaa, vaikkeikaan haamut kävisi siitä erikseen muistuttamassa. Sinä itse olet tärkeä ja ainutlaatuinen, teipä mitä tahansa. Joskus itsenä arvostaminen vähenee, mutta itsetuntoa kohottovassa seurassa itsensä arvostaminen kasvaa ja vain sellaisissa seurueissa kuuluisi ollakin!

Image and video hosting by TinyPic
Henget ovat jättäneet nyt minun rauhaan, tosin eilen pyyhkiessäni töissä laatikoiden ovia, valui pöydältä yhtäkkiä munkkilautanen päälleni. Olin täysin munkkisokerissa ja lautasen palasia lattialla. Oliko se sattumaa vai haluaako Linnea kenties pelleillä minun kanssani vai muuten vain keventää tunnelmaa?

Onko täällä muita höpöjä  kuin minä, joka uskoo näihin?

Kuvat, paitsi onnenkeksi-teksti, We♥It

3 kommenttia:

  1. hui :o ite inhoan kaikkea yliluonnollista ja jos omalle kohdalle sattuis nii saisin varmaan jonkun sydänkohtauksen

    VastaaPoista
  2. Kysymys: sanoko se johtaja ite että siellä työpaikalla on kummitus jonka nimi on linnea vai mitä ihmettä tuo linnea on!?

    -Pikkusiskos

    VastaaPoista
  3. johtaja itse sanoi, että kahvilassa on kummitus, jonka nimi on Linnea. :)

    VastaaPoista

Vapaamuotoiset, mutta asialliset viestit ovat tervetulleita tähän sarakkeeseen :)

Hey! You can leave love comments in this box. :)